Welkom op mijn blog.
Gezellig dat je even langs komt.
Je vind hier veel zelfgemaakte knutsels.
Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

zondag 23 mei 2010

Katten

Ik kon vanacht niet slapen en heb mijn laptop maar gepakt.

Op de site van Akkelein kwm ik dit tegen.
{http://akelein.blogspot.com/}
Regels voor katten die samenwonen met mensen:

Badkamer
Vergezel altijd gasten naar de badkamer.
Het is niet nodig iets te doen, gewoon zitten en staren.

Deuren
Sta geen gesloten deuren toe in welke kamer dan ook.
Om een deur open te krijgen, op de achterpoten staan en hameren met de voorpoten. Eventueel is herhaaldelijk springen noodzakelijk. Hulp zal onderweg zijn.
Als de deur eenmaal open is, is het niet nodig deze te gebruiken. Indien je het bevel gaf een "buitendeur" te openen, blijf dan met voorpoten buiten en achterpoten binnen staan en denk diep en lang na. Dit is vooral belangrijk in geval van koud weer, regen, sneeuw, of tijdens het seizoen van de muggen.

Stoelen en tapijten
Indien je moet overgeven, spring dan vlug op een stoel. Als je dit niet op tijd lukt, neem dan bij voorkeur een Oosters tapijt. Als je dan op het tapijt overgeeft stap dan telkens iets naar achteren zodat de vlek zo groot mogelijk wordt.

Helpen
Als de ene mens niets doet en de andere met een activiteit bezig is, blijf dan bij de mens die bezig is.
Dit noemt men "helpen", anders bekend als "belemmeren" of "storen".

Hier volgen de regels van het helpen
* Indien je het koken moet controleren, ga dan op de grond zitten achter de linkerhiel van de kok. Je kunt daar niet gezien worden en hebt daardoor een betere kans om op getrapt te worden waarna je wordt opgetild en getroost.
* Voor lezers van een boek, ga dan op het boek liggen vlak onder de kin, tot je het boek volledig bedekt.
* Indien het om administratief werk gaat, ga dan op het werk liggen op de meest geschikte manier. Doe alsof je slaapt, en maak regelmatig een beweging waarbij je het potlood op de grond gooit.
* Als de mens de krant voor hem/haar houdt, moet je zeker tegen de achterkant van de krant springen - daar houden mensen van. Als de krant op tafel of op de bank ligt, is het zeer belangrijk in het midden van de krant neer te ploffen, liefst zo lang uit morgelijk.
* Als de mens met de computer bezig is, spring dan op het bureau, loop over het toetsenbord, geef de muis een tik of zet je poten op het scherm. Ga dan na een tijdje op z'n schoot liggen, over een arm waarbij het typen ernstig belemmerd wordt.

Wandelen
Probeer zoveel mogelijk te dartel en vlug voor de mens zijn/haar voeten te lopen. En dan vooral: op trappen, als ze iets dragen, in het donker en wanneer ze 's morgens opstaan. Dit zal de vaardigheid en lenigheid van de mens ten goede komen.

Bedtijd
Slaap 's nachts altijd op de mens, zodat hij/zij niet kan bewegen. Indien mogelijk dan op het bed overgeven.

Kattenbak
Indien je de kattenbak gebruikt, wees er dan zeker van dat je zoveel mogelijk grint uit de bak gooit. Mensen vinden het heerlijk om het grint tussen hun tenen te voelen.

Verstoppertje spelen
Verstop je zo nu en dan op plekken waar de mensen je echt niet kunnen vinden. Blijf daar onder alle omstandigheden ongeveer 3 tot 4 uur zitten. Dit zal bij de mens tot paniek leiden (indien ze van je houden) en ze zullen denken dat je weggelopen bent of verloren. Wanneer je dan uiteindelijk tevoorschijn komt, zullen de mensen je me met liefde en kussen overladen en zal je waarschijnlijk een lekker hapje krijgen.

Een laatste gedachte
Indien de situatie het toelaat, probeer zo dicht mogelijk bij het gezicht van de mens te komen, draai rond en toon je achterwerk. De mensen houden daarvan, doe het zo vaak mogelijk.
En vergeet vooral hun bezoekers niet

Zo herkenbaar en leuk beschreven.
Fijne Pinksterdagen en geniet van het zonnetje.
Groetjes Brigitte.

9 opmerkingen:

Loveforpiemonte zei

Oh help kom niet meer bij hierzo... Mijn katten zijn goed in een aantal van deze punten. Vooral het HELPEN gaat ze heel goed af... ze helpen me de hele dag.. totdat ze zelf willen slapen... misschien moet ik ze dan ook even helpen hahaah...
Gezellig toch.. Dank voor dit hele gezellige blogje en de lach op mijn gezicht.
Groetjes en nog fijne dagen, Madelon

rianne atelier Koekendiefie zei

Leuk verhaal er klopt een heleboel. Ik moest er wel om lachen. Veel geluk en plezier met je kittens. Fijne dagen en groetjes Rianne.

Muisje zei

Lachen hoor, het zijn echt zulke eigenwijze beesten.
Maar ,ooooooooooooooooooooo zo leuk.

Groeten Herma

Roos zei

hahaha, leuke "katregels". Trouwens ik moet je nog feliciteren met de kleintjes...je zal het er druk mee hebben.

Claudia Leertouwer zei

Volgens mij hebben mijn poezen model gestaan!

Groeten,
Claudia

Suzan zei

Hahaha, zit ik hier hardop in mijn eentje te lachen. Het lijkt wel of het over onze poezen gaat.
Fijne dag en groetjes van Suzan.

Corina zei

Wat een heerlijk verhaal om te lezen, ik heb er even een kopje thee bij gehaald!
Groetjes Corina

Esther zei

Beste Birgitte,

Mijn naam is Ivar en ben de zoon van esther.
Ik heb gezien dat u kittens heeft en heb ook gehoord dat u daar een nieuw baasje voor zoekt.

Ik ben erg geïnteresseerd in een van deze kittens, met als voorkeur een mannetje i.v.m. het vrouwtje dat al aanwezig is ;)

Als het mannetje nog niet weg is zou ik het erg op prijs stellen om een foto te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Ivar Lofström

Gera zei

zeeeeeeer typerend,ha,ha

groetjes, Gera